De LYNX Trading app heeft een dubbele functie, namelijk toegang tot het handelsplatform en de mogelijkheid tot inloggen via IB Key. Hiervoor stuurt de app u notificaties. Dit artikel verduidelijkt volgende zaken omtrent de push notificaties:
Een push notificatie is een kort bericht die zal verschijnen op uw scherm, zelf wanneer u zich niet in de LYNX Trading app bevindt. Het doel van deze notificatie kan informatief zijn, voor het geven van alerts of de twee factor authenticatie. In het laatste geval wordt de gebruiker verzocht om op de notificatie te klikken of “to tap” in het Engels. Hierdoor zal de LYNX Trading app openen en het authenticatie proces voltooien na vingerafdruk of pin code.
Er zijn drie voorwaarden om notificaties te ontvangen:
1. De LYNX Trading app moet geïnstalleerd zijn
2. De 2 factor authenticatie moet geactiveerd zijn, meer info vindt u hier.
3. U bent verbonden met het internet.
Hieronder vindt u een lijst met mogelijke oorzaken waarom u geen notificaties kan ontvangen:
3.1 Uw notificaties staan niet ingeschakeld of verdwijnen te snel
3.2 Uw GSM staat in vliegtuigmodus, nachtmodus of niet-storen modus
3.3 Uw GSM staat in energiebesparingsmodus
Hoe u uw notificaties inschakelt of permanent vertoont op uw scherm vindt u hieronder voor Android en iOS.
Om uw notificaties in te schakelen, gaat u naar de Instellingen van uw GSM en kiest u voor Apps
. Zoek vervolgens in de lijst de LYNX Trading app en klik hierop om de APP-INFO te tonen. Kies voor Meldingen en vink alles aan in de APP-MELDINGEN om notificaties te kunnen ontvangen.Om uw notificaties in te schakelen en permanent te tonen op uw scherm, gaat u naar Instellingen .
en kiest u vervolgens voor Berichtgeving . Zoek in de lijst de LYNX Trading app en klik hier op. Vervolgens schakelt u de berichtgeving in bij Sta berichtgeving toeKijk vervolgens na of alle opties aan staan:
Geluiden: u kan zelf kiezen of u geluid wenst bij de notificatie
Badge-appsymbool: dit is optioneel, hierdoor krijgt u een cijfermelding op het app icoontje op uw basisscherm
Meldingen:
Opties
U krijgt vervolgens nu een notificatie op uw scherm
en indien u naar beneden swipt op uw beginscherm zal u ook de notificatie zien in uw berichtenoverzicht .De vliegtuigmodus houdt elke connectie tegen die kan storen met de technologie in een vliegtuig. Wanneer deze modus aanstaat zal er een klein vliegtuig icoontje geactiveerd staan.
De nachtmodus of niet storen modus houdt alle notificaties tegen omdat de gebruiker niet gestoord wil worden. U zal dan een halve maan of stop icoontje actief zien.
Beide modi zullen dus de notificaties van de LYNX trading app tegenhouden. De eenvoudigste manier om de vliegtuigmodus
uit te schakelen is via het bedieningspaneel. Dit opent u door omhoog (iOS) of omlaag (Android) te swipen vanuit uw basisscherm.De batterij besparingsmodus zorgt ervoor dat er minder batterij wordt verbruikt door de achtergrond activiteiten en het vernieuwen van apps te limiteren of uit te schakelen. Dit zorgt er vaak voor dat notificaties niet meer door komen. Hieronder vindt u voor Android en IOS hoe u kan nagaan of de energiebesparingsmodus aanstaat.
Om de energiebesparingsmodus uit te schakelen gaat u naar uw bedieningspaneel door omlaag te swipen vanaf uw basisscherm. Indien de spaarstand
aanstaat kleurt het icoontje blauw. U kan het eenvoudig uitschakelen door op het icoontje te klikken.Om de energiebesparingsmodus uit te schakelen gaat u naar de Instellingen
en kiest u vervolgens voor Batterij . Energiebesparingsmodus moet uitgevinkt staan om notificaties te ontvangen. Indien uw batterij-icoontje bovenaan uw basisscherm geel is gekleurd, geeft dit aan dat de modus is ingeschakeld. U kan ook de energiebesparingsmodus aan-en uitzetten via het bedieningspaneel.Indien u er niet in slaagt om een notificatie te krijgen na het doorlopen van bovenstaande stappen, raden wij u aan om in te loggen via accountmanagement. Hier kan u via de Challenge – Response authenticatie methode de parameters in de LYNX Trading app vernieuwen. Hoe u dit doet vindt u hieronder.
Stap 1:
Ga naar Accountmanagement en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord . Live account en Home mag u standaard laten staan.
Selecteer IB Key als secure login systeem. Opgelet u zal enkel deze keuze krijgen wanneer er meerdere secure login systemen actief zijn.
Klik op “Click here if you did not receive the message” .
Vervolgens zal er een challenge code verschijnen. Deze code dient u in te geven in de app.
Stap 2:
Open de LYNX Trading app en ga vervolgens naar het hoofdscherm. Indien u in het inlogscherm terecht komt kan u teruggaan via de knop Services
U kiest in het hoofdscherm voor Authenticate . Vervolgens krijgt u het scherm waar u de challenge code kan ingeven. Het is mogelijk dat u eerst nog uw pin code moet ingeven. Nadat u de challenge code heeft ingegeven klikt u op Generate response string en nieuwe code zal nu verschijnen.
Stap 3:
De response string
verkregen in de LYNX trading app dient u in te vullen in het inlogscherm in Accountmanagement . Wanneer de code werd geaccepteerd, wordt u nu aangemeld in Accountmanagement.Stap 4:
U mag nu uitloggen uit Accountmanagement en opnieuw inloggen via de normale procedure. U zou nu een notificatie moeten ontvangen. Indien dit niet het geval is, contacteert u best onze customer service. U kan er ook voor opteren om de challenge – response authenticatie methode te blijven gebruiken.
Stap 1:
Ga naar Accountmanagement en log in met uw gebruikersnaam en wachtwoord . Live account en Home mag u standaard laten staan.
Selecteer IB Key als secure login systeem. Opgelet u zal enkel deze keuze krijgen wanneer er meerdere secure login systemen actief zijn.
Klik op “Click here if you did not receive the message” .
Vervolgens zal er een challenge code verschijnen. Deze code dient u in te geven in de app.
Stap 2:
Open de LYNX Trading app en ga vervolgens naar het hoofdscherm. Indien u in het inlogscherm terecht komt kan u teruggaan via de knop Services
U kiest in het hoofdscherm voor Authenticate . Vervolgens krijgt u het scherm waar u de challenge code kan ingeven. Het is mogelijk dat u eerst nog uw pin code moet ingeven. Nadat u de challenge code heeft ingegeven klikt u op Generate response string verschijnen.
Stap 3:
De response string
Wanneer de code werd geaccepteerd, wordt u nu aangemeld in Accountmanagement.
Stap 4:
U mag nu uitloggen uit Accountmanagement en opnieuw inloggen via de normale procedure. U zou nu een notificatie moeten ontvangen. Indien dit niet het geval is, contacteert u best onze customer service. U kan er ook voor opteren om de challenge – response authenticatie methode te blijven gebruiken. [/lynx_se_content]