Chat with us, powered by LiveChat

Waarom krijg ik de foutmelding: “Contract is closed for trading”?

Op dit moment worden orders voor dit contract alleen geaccepteerd als ze open posities sluiten of verminderen. Rekeninghouders die het volgende bericht ontvangen zullen dus niet in staat zijn om orders te plaatsen die posities in het specifieke effect zouden openen of verhogen.

Deze beperking, een zogenoemde “closing only“-beperking, kan om een aantal redenen worden toegepast, waaronder de volgende:

  • Bepaalde aandelenoptieseries kunnen om verschillende redenen door optiebeurzen in een ‘closing only’-status worden geplaatst.
  • LYNX kan ervoor kiezen de handel in bepaalde effecten niet toe te staan om verschillende redenen, waaronder, maar niet beperkt tot; bezorgdheid over de veiligheid van de rekening, beperkingen van de clearing, of verwerking van corporate actions.

Handelaren kunnen een verzoek indienen om de handelsbeperking voor het betreffende effect op te heffen door een webticket in te dienen met de volgende informatie;

  • Het effectensymbool (inclusief de contractmaand en uitoefenprijs voor aandelenopties indien van toepassing);
  • Een korte beschrijving van de reden van het verzoek;
  • Na ontvangst zal het verzoek bekeken worden en bepaald of de restrictie al dan niet kan worden opgeheven.

Aanvullende informatie over hoe u een ticket kan aanmaken kan u hier vinden.

 

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:00 tot 22:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX

Heeft u nog vragen?

U kunt contact met ons opnemen per telefoon, chat of e-mail. Wij zijn iedere werkdag bereikbaar van 8:30 tot 18:00 uur. Onze ervaren servicemedewerkers helpen u graag.

Direct contact opnemen

Het team van LYNX
Het team van LYNX